torsdag 25 september 2008

Höstmys i Kvarnboden !!

Även fast jag tänder ljus året om, så är det ändå speciellt när hösten gör sitt intåg !, det blir så himla mysigt när mörkret faller. Ljuskronorna jag visar här har jag pyntat med lavendel , annars brukat jag bara plocka in kvistar från våran häck. (påminner om lager).
Många tycker att jag ska visa möblerna jag gjorde på möbelsnickarutbildningen..., jag går ut lite försiktigt och visar här matstolarna. Inspirationen hämtades från Mio möblers Wilma, som jag blev tokkär i när jag såg första gången !! Det var precis 10 år sedan nu och då var det inte så inne med vita möbler, fick en utskällning av en lärare som tyckte jag förstört stolarna genom att måla dem vita !!!!
Nya gardiner som hänger ihop med kudden ovan, också en typ av monogramgardin fast lite mer "ombonade" än de vita jag har.,( kudden är också rutig på baksidan.). Den fina ljuskronan från Mme Stoltz har jag också pyntat med lavendel !
Små fjärilsnypor som är bra till både det ena och det andra, här håller den lavendeln på plats på ett hänghjärta, det måste vara enkelt !!!
Skira gardiner och de andra monogramkuddarna som finns med brodyr i flera färger.!
VÄLKOMMEN IN !!